Decoratie ter versterking van een modebeeld
Dat een etalage of winkelpresentatie vaak de aandacht weet te trekken van een bezoeker is niet zo gek. Meestal wordt decoratie ter versterking van een modebeeld ingezet. Door de juiste objecten en accessoires te gebruiken tijdens het etaleren, creëer je een zogenoemde ‘Stopkracht’. Dat is één van de belangrijkste dingen voor een detaillist, dat een consument getriggerd raakt om vervolgens een winkel binnen te lopen.
Qua decoraties kun je veel kanten op. Je kunt actuele thema’s gebruiken die bij het jaargetijde passen. Verder kun je bepaalde feestdagen in acht nemen, zoals bijvoorbeeld Valentijnsdag, Pasen, Sinterklaas en Kerst. Maar je kunt ook kijken dat de decoratie speciaal op de collectie wordt afgestemd. In dit geval waren de prints van de overhemden de leidraad voor het thema ‘1001 Nacht’ in combinatie met planeten en sterren. Door het gebruik van Perzische tapijten, Oosterse doeken en krukjes met drukke prints, zorg je voor een sterke sfeerbeleving. Verder kun je nog extra kussens, Marokkaanse dienbladen en theekannen toevoegen voor de juiste finishing touch.